Direktlänk till inlägg 26 november 2020

Nersövd och operation

Av Gabriella Wennberg - 26 november 2020 20:26

Godkväll finisar!
Som ni vet så va jag ju på citymottagningen i Hässleholm igår och skulle kolla mitt HB och göra ett vaginalt ultraljud.
Mitt HB va på 105 och på det vaginala ultraljudet hittade dem en blodklump som va 13*25 mm stor. Så jag fick en remiss till akuten.

På första ultraljudsbilden ser ni en liten klump. Och det är den som va boven för att jag blödde så mycket som jag gjorde.
Gynokologen på akuten valde att lägga in mig för operation.

Fick duscha av mig och så fick jag kläder. Dem gav mig drop då jag varken fick äta eller dricka innan operation. Och då ska jag även påpeka att jag åt frukost 8.30 och jag blev inlagd kl 15.00 så jag va redan en aning hungrig ?
Klockan 19.10 fick jag komma ner för operationen. Fick medicin som gjorde mig yr. Sen gav dem mig syrgas. Sen minns jag att narkosläkaren sa att jag skulle få sömnmedicin, sen minns jag inget efter det.
Vaknade igen 20.10 och då hade jag tydligen sagt att det kliade i min näsa men jag kunde inte hitta den ? (detta fick jag veta efteråt). Det som kliade va syrgasen som jag hade i näsan. Jag va en aning borta och yr.

När jag kom upp på rummet igen så fick jag lite yoghurt, men åt inte mycket av det. Mådde en aning illa.
Somnade rätt fort men vaknade några gånger inatt då jag sov väldigt oroligt.
Fick även bra kontakt med en äldre tant som låg mittemot mig och tydligen bor hon i samma by som mig. Så hoppas man träffar på henne här sen när man är ute.
Fick min frukost vid 8 imorse. Åt dock inte mycket av det.
9.30 kom läkaren för sin rond och meddelade mig att operationen gick bra. Och han tyckte jag kunde åka hem. Det enda han ville jag skulle göra va att köpa med mig något gott och äta och dricka och sen va sängliggandes de närmsta två dagarna och bara vila. Inte göra något ansträngande. Så jag ringde mamma och hon kom och hämtade mig.

Har legat här hemma på soffan hela dagen nu och vilat. Somnat till lite då och då.
Förlåt för långt inlägg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriella Wennberg - 24 november 2020 14:30

Pco SyndromDet fick jag konstaterat den 28 oktober 2020 att jag hade. Jag kontaktade gynläkaren i Hässleholm, på Citymottagningen, angående att jag inte hade haft en normal mens på de senaste 2 åren. Så han ville jag skulle komma för en undersöknin...

Av Gabriella Wennberg - 24 november 2020 12:41


God middag! Hoppas allting är bra med er. Själv mår jag halvbra och har gjort det hela dagen. Jag startade denna blogg då jag kände att jag va tvungen att byta portal. Har varit på nouw förut och det fungerar inte lika bra där som det har gjort f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards